Tags

, , , ,

Anbefaling af Youngblood løse mineralpudder / foundation.

Hvis du som jeg har allergi for farvestoffer, parabener, nogle parfumestoffer osv – og dermed har en rimelig sart hud, så er den her foundation / pudder måske din løsning, hvis du igen … ligesom jeg, ikke kan undvære makeup og helst ikke går udenfor en dør uden. For mig har det i hvert fald betydet, at jeg til trods for meget svær allergi stadig kan bære makeup til daglig.

For nogle år siden var jeg nede for at få en ansigtsbehandling hvor der efterfølgende blev tilbudt em let dag-makeup. Jeg takkede pænt nej da jeg ikke kendte produktet, for som så mange gange før når jeg havde testet makeupper, havde jeg prøvet at stå samme aften med et ansigt der var hævet, rødt, kløende og bare gjorde ondt som bare f … Total ufedt når man egentlig ville have gjort sig lækker til at skulle i byen og så lignede man i stedet en zombie fra Halloween 😦 Men makeupartisten var rimelig fastholdende på at jeg netop skulle prøve produktet fordi jeg havde sart hud, så jeg lod mig overtale og krydsede fingre.

Og blev jeg overrasket – positivt ? JA i den grad !!!  Produktet jeg dengang blev introduceret for var Youngblood´s løse mineralpudder. Du får både en pudder, foundation og concealer i ét – voila ! Den dækker perfekt !

Pudderen er helt uden olie, voks, parfume, talkum, alkohol, parabener, tilsætningsstoffer, konserveringsmidler.

Det fede ved Youngbloods mineralpudder er, at den ikke kun udmærker sig ved bare ved at være meget koncentrerede (og drøj!) og giver et meget naturligt resultat – den har samtidig  en beroligende og helende effekt på huden. Faktisk kan du bruge den lige efter en peeling ! Et plus mere er at den giver dig solbeskyttelse ( UV-beskyttelse ) – et let lag svarer til en faktor omkring 10-15 stykker (lyse farver beskytter mindst, mørke mest).

Og fordi der hverken er fx voks, mineralske olier eller fremmede tilsætningsstoffer i pudderen, kan huden ånde frit, ligesom porerne ikke tilstoppes (en ekstra fordel for dem med fedtet hud). Puderen er enormt lækker og let at have på huden. Den mærkes ikke og man har på inden måde “maske følelse”

Det kræver en smule tilvænning at bruge en mineralsk foundation baseret på løst pudder, men det er ikke spor svært: Drys en lille smule pudder ud i låget ( mindre end ved en “normal” pudder ). Brug en tæt og fyldig pensel og ”kør godt rundt” i pudderet, så det kommer ind i hårene og ikke bare sidder ude på spidsen. Fordel så over ansigtet med cirkelbevægelser både med og mod uret. Sørg for at arbejde den godt rundt på huden, så den ikke bare bliver børstet på. Kom den ikke på umiddelbart efter din plejecreme – vent nogle få minutter.

Umiddelbart efter du har lagt de mineralske pigmenter på huden, kan resultatet godt virke lidt ”pudret”. Men det ændrer sig hurtigt. På et kvarters tid vil pigmenterne nemlig nærmest ”smelte sammen” med huden ved hjælp af dens varme og fugt, så du får et super-naturligt resultat. Som din egen hud, bare mere ensartet og med en flottere udstråling. Med Youngblood Mineral Foudation får du også en meget holdbar foundation, som – når den først har ”sat sig” på huden – er vandfast og holder hele dagen.

For mit eget ved kommende er jeg lys i huden og har blond hår – Den farve jeg bruger er ” Barely beige”. Forsøg dig frem og brug de testere der er. Bed evt ekspedienten om at hjælpe dig. Når du tester pudderen, så test den på din kind, så du kan se om der er en overgang fra dit kindben og til din hals ( det må der ikke være, så har du fat i den forkerte farve) . Test IKKE  på hånden. Det er jo ligesom ikke dér du bruger din pudder / foundation vel ? 🙂 Og test den på ren hud dvs. du skal ikke have andre produkter på i forvejen.

Nuancer:
Hvis du er meget lys: Rosa, kolde nuancer: Cool Beige, Rose Beige, Sunglow
Hvis du er lys: Gule, varme nuancer: Pearl, Ivory, Barely Beige, Soft Beige, Warm Beige
Hvis du er medium: Miksede nuancer: Neutral, Honey (gul & rosa), Tawnee (rosa & oliven), Fawn (oliven & ferskentone), Toffee (gul & oliven)
Hvis du er mørk: Brune nuancer: Coffee, Mahogany

Youngblood har snakket om at ændre deres kollektion, så tjek lige farverne / navnene en ekstra gang inden du køber 🙂

Prisen er cirka 375,- kr, men lad dig ikke afskrække, for som jeg skrev tidligere, så ER den meget drøj i brug og holder rigtig længe. Gør også dig selv den tjeneste at tjekke prisen på pricerunner inden du måske køber den i butikkerne. I hvert fald når du er helt sikker på hvilken farve du bruger. Kig også på nette – Pricerunner sørger for at tjekke priserne rundt omkring for dig og giver  dig en oversigt over de billigste priser og butikker.  Du kan spare en hel del. Jeg har fx lige set pudderen til 212,- kr 🙂

Youngblood´s egen kabuki børste som varmt kan anbefales til mineralpudderen ( lavet af gedehår ). Det har faktisk stor betydning for resultatet af din makeup, at du fra starten vælger noget ordentligt værktøj. Penslerne kan være dyre, men husker du at rense/ vaske dem og passe godt på dem, ja så holder de i årevis. UD med de billige pensler, de giver kun et kedeligt resultat.