Tags

, , ,

Kan man planlægge sig ud af alt – KAN man planlægge alt – SKAL man planlægge alt ? Wy not go with the flow ?shutterstock_Vector_Calendar_2013_110424602

Jeg er ordensmenneske og fungere bedst, når der er ryddet op, lavet aftaler og ting er planlagt. Så ved jeg hvornår jeg skal hvad, hvor lang tid jeg har og hvad jeg kan nå.

Vi er en sammenbragt familie og en aktiv en af slagsen, så der er altid et hav af kørsel frem og tilbage til diverse steder med teenagedatteren, lillebror der skal hentes i børnehave, far der har møder, tv-optagelser, mig der har “barsel” og så alt det løse …

I lang tid holdt jeg fast ved min oldfashion papirkalender. Der er altså noget fedt ved at se alle skriblerierne linie for linie. At starte ny kalender ved årsskiftet og så se den blive tykkere og tykkere igennem året med aftaler – små noter, sedler osv. Nu er det hele smidt i online kalender på min mac og iPhone – smart skal det være og det er det også fordi jeg kan dele min kalender med flere…  ( men savner lidt min gamle papirs kalender, men shyyyy sig det ikke til nogen ) fuld_kalender

Selvom jeg er ordensmenneske og gerne vil planlægge så meget som muligt, er det dermed ikke sagt, at jeg ikke elsker at være spontan – for lidt skal der til for at krydre livet. Jeg elsker at blive overrasket ( positivt vel at mærke ) og jeg elsker lige så meget til at være den der overrasker andre.

Og BUM midt i min planlægning, hvor min kalender pt går op i en højere enhed ramler hele korthuset. Børn og sarte sjæle bedes lukke ørerne når jeg siger “lort i lort med lort på” … øv, møg og buuuh.

En hel uge er ramlet mht planlægning. Der er IFA messe i Tyskland og min kære mand skal deltage. Det har vi vidst længe, MEN så kom der liiiige et par ekstra dage oveni og lige præcis i den uge var der planlagt  frisør, bryllup, fællesspining i børnehaven, babyautograf, teater osv … oveni alt det andet. Svært at nå det hele + 3 børn ….

Nå … der er ikke andet at gøre end at rydde kalenderen – aflyse alle aftaler, tage en frisk kop kaffe og starte forfra. Var der nogen der sagde drilsk mandag ??? delete