Tags

, , ,

mumtobeDu er i 39. uge af din graviditet (38 fulde uger + 5 dage).
Der er gået 271 dage, og der er 9 dage til din termin.
Du har overstået 97% af din graviditet og mangler 3%.
DAG 271 – UGE 38+5

Tålmodighed er en dyd ! Pyyyyh jeg indrømmer blankt, at jeg er ved at løbe tør for tålmodighed og den kan desværre ikke købes i nærmeste “døgner”.

Min første graviditet var en hel del lettere end denne – og endda sagt i ordets bogstaveligste forstand … LETTERE ! Jeg har taget 5 kilo mere på i denne graviditet end den sidste og er nu oppe på + 15 kilo. Jeg skal love for at jeg har fået kvindelige former ud over alle grænser – nogle bedre end andre lad mig sige det sådan. EN god ting, er de nye velpostrede bryster, en anden mindre god ting er de efterhånden meget fyldige kinder, lår og bagdel ( NOT like ). Jeg håber jeg kommer tilbage til min oprindelige str 36-38 som jeg gjorde sidst. Bryster må meget gerne blive ( wishfull thinking I know ) resten må gerne ryge af ret hurtigt. Jeg føler mig som en hval og vil hellere være en smækker delfin eller sild hahhaha – men ok…. man må lide for “skønheden” og skønheden er jo, at jeg snart skal være mor igen og denne gang til en lille pige. Skønt når man har en dreng i forvejen. En dreng som snart bliver storebror og som altid vil være den beskyttende.

Jeg er så klar som jeg nu kan blive. Jeg frygter ikke fødslen, men ser frem til den med spænding. Jeg ved at det ikke bliver som en sødsuppe novelle, men en psykologisk thriller der ind i mellem får pulsen godt op. Jeg håber at jeg kommer igennem det så let som sidste gang og igen uden smertelindring.

Det eneste jeg har tænkt på er, om det kommer til at gå lige så stærkt.
Vores dreng kom til verden i løbet af små 40 minutter fra vi vågnede i vores seng, til vi havde pakket, ude af døren og til han var født på sygehuset !!!. Jeg havde haft veer hele aftenen, men havde mere taget det som plukveer end starten på fødsel. Havde haft en anden forventning om smerter og hvornår vi skulle køre… så vi fik hurtigt travlt med at komme ud af døren, for jeg vågende ved at vandet gik og der var minimum 40 minutters kørsel til sygehuset. Vi nåede det også kun lige. Jordemoderen stod klar ved indgangen. De fik mig over i en kørestol og hastet op på fødegangen – over på en briks og så gik der ikke mange minutter før den skønneste lille dreng lå i mine arme

Milo født d 20 juli 2010. Vægt 2614 gram. Længde 44 cm

Milo født d 20 juli 2010. Vægt 2614 gram. Længde 44 cm

Det bliver spændende at se hvad hun er for en … vores lille Merle🙂
Vi har fået at vide, at hun på nuværende tidspunkt allerede er større end sin storebror ved fødslen. Ved sidste scanning ( 36+6 ) blev hun skønnet til ca 2675, så mon ikke hun sniger sig pænt op over de 3000 gram ?

Man kunne fristes til at tro at hun bliver en god kickbokser, for hun giver den max gas derinde selvom pladsen er trang. Pyt med at mor taber luften og får et bøjet ribben eller to🙂
Træthed ? Zzz Nogle dage kunne jeg sidde op og sove på kommando hvis jeg ellers havde tid. På mange måder er denne graviditet en større belastning for min krop. Træthed, mange plukveer, ondt i ryg pga den store mave osv.

Nattesøvn ? Åh jo tak, nu er storebror lige begyndt t at sove igennem ….YES – halleluja !!!
Men så er det jo at man skal til det der natteroderi igen når den lille ny skal ammes. Men ok , jeg er allerede i træning, for som sagt er der ikke mere plads derinde og jeg bliver vækket en del gange i løbet af natten. Enten ved at den lille kickbokser, styrketræner eller fordi jeg simpelthen har ondt  pga den ekstra vægt.

… Du er i 39. uge af din graviditet (38 fulde uger + 5 dage).
Der er gået 271 dage, og der er 9 dage til din termin.
Du har overstået 97% af din graviditet og mangler 3%.
DAG 271 – UGE 38+5

Det er vildt at tænke på egentlig …. lige om lidt … lige om lidt sker det. Det man har ventet på de sidste 9 måneder og dermed starter “livet” for alvor igen.

Vi går sommeren i møde og jeg glæder mig. Glæder mig at kunne være ude og nyde solen, lege med Milo imens lillesøster sover. Glæder mig til at kunne se mine fødder igen. Glæder mig til at se det lille væsen der snart kommer til verden – Jeg ved at der også kommer en masse nye udfordringer med i købet, men PYT … jeg GLÆDER mig !