Tags

, , ,

“The truth of the matter is that there’s nothing you can’t accomplish if:

(1) You clearly decide what it is that you’re absolutely committed to achieving,

(2) You’re willing to take massive action,

(3) You notice what’s working or not, and

(4) You continue to change your approach until you achieve what you want, using whatever life gives you along the way.”

CItat Anthony Robbins.

Tilbage i 2004 deltog jeg i et af Anthony Robbins seminarer i London ( Unleash the power within ). Det har været det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv.

Kurset handlede om personlig udvikling og tilbage i 2004 havde jeg virkelig nogle punkter jeg gerne ville have rettet op på i mit liv. Mit daværende ægteskab skrantede, jeg havde ikke klarhed over hvad jeg ville mht. job.

På seminaret skulle vi gå på glødende kul, hvilket jeg frygtede en del … men det viste sig at være en bagatel. Det der virkelig trak tænder ud var, at krænge vrangen ud på sig selv – være 100 % ærlig overfor sig selv og stille de hårde spørgsmål. Spørgsmål som man inderst inde havde svarene på når man mærkede efter i maven, hvilket man godt vidste, men ikke turde indrømme fordi det krævede handling og fordi det kunne komme til at gøre rigtig ondt.

Spørgsmål om hvorvidt jeg skulle blive i mit daværende ægteskab – skulle jeg rykke teltpælene op og flytte… jeg havde jo boet samme sted hele mit liv. Skulle jeg sige nej tak til et fast arbejde og følge mit hjerte ?

Mange gange har der lydt, at ” jeg kan ikke …” ” Jamen det er fordi …” En gammel historie at slæbe rundt på … Vi har alle én eller anden undskyldning for ikke at gøre noget og forblive på samme sted i livet.

Sikke noget at sige, men det er desværre det som mange gør. Skylder skylden på andet eller andre. Det er deres skyld de er ulykkelige eller det er fordi de er havnet i den og den situation ….. men nej… 9 ud af 10 tilfælde er det os selv. Vi kan hvad vi vil … og den eneste der sætter en stopper for os eller hæmmer os, er er os selv.

Man kan roligt sige, at der blev vendt op og ned på liv den weekend som seminaret varede. Der blev grint og grædt. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv. Det gav mig en klarhed, mod og tillid til mig selv.

Alt blev bearbejdet og da jeg sad i flyet på vej hjem fra London, var jeg ikke et sekund i tvivl om hvad der nu skulle ske.

Der var massive ændringer på vej i mit liv, jeg traf en masse valg, jeg blev skilt, sagde nej tak til 3 nye fuldtidsjobs, opsagde min lejlighed og flyttede fra Fyn til Jylland. Det var en tid der sparkede mås – virkelig meget og der var dage hvor det gjorde rigtig ondt, men jeg vidste at mit liv ville blive SÅ meget bedre … Det er en længere historie. … men jeg kan sige så meget, at jeg er lykkelig den dag i dag🙂 og jeg stiller stadig og ofte mig selv spørgsmålet ” Er det det her du gerne vil “? og hvis ikke … så GØR noget ved det.

Jeg er godt i gang med at opfylde mine drømme her i livet. Jeg har fundet mit livs kærlighed og har fået den største gave i livet, da min lille dreng blev født.

Jeg tænker ofte på om jeg er lykkelig. Gør jeg de ting jeg gerne vil … Lever jeg i nuet. Er det positive tanker der præger min dag.

Jeg har stadig drømme og det vil jeg have resten af livet. Jeg ved at jeg når dem, hvis jeg vil. Det handler om vilje, styrke, udholdenhed, knofedt og samtidig at være og LEVE….

For at citere Anthony Robbins:

“The truth of the matter is that there’s nothing you can’t accomplish if: (1) You clearly decide what it is that you’re absolutely committed to achieving, (2) You’re willing to take massive action, (3) You notice what’s working or not, and (4) You continue to change your approach until you achieve what you want, using whatever life gives you along the way.”

Og sidst, men ikke mindst:

It  is in your moments of decision that your destiny is shaped.