Tags

,

Er du taknemmelig ? Hvor tit tænker du på hvor godt du egentlig har det ? Hvad er du taknemmelig for ?

I vores travle hverdage glemmer mange at stoppe op, trække vejret dybt ind og tænke over, hvor godt de egentlig har det og hvor meget der er være taknemmelig over .. og ikke mindst at sige TAK !

Stop op og giv dig tid når andre har lyst til at være i dit selskab, giv dig tid tid kys og knus og gør dem aldrig flygtige. Tænk på dine venner, din familie, din kæreste, dine børn … Vær taknemmelig over at du har dem og at de vil dig.

Uanset hvor vi er i vores liv, vil der altid være noget at være taknemmelig for ………

  • Jeg er taknemmelig over at være elsket af så mange, at føle kærligheden omkring mig hver dag.
  • Jeg er taknemmelig for have en mand jeg elsker overalt på jorden
  • Jeg er taknemmelig over at have en dejlig bonusdatter og at være blevet velsignet med en søn.
  • Jeg er taknemmelig over være sund og rask. At kunne se, føle, høre og smage verden
  • Jeg er taknemmelig over have 4 gravvapser der altid er glade for at se mig og som bringer mig megen glæde
  • Jeg er taknemmelig for have nogle forældre der elsker mig uden forbehold og som altid støtter mig
  • Jeg er taknemmelig over at have tag over hovedet og mad på bordet hver dag
  • Jeg er taknemmelig for at kunne udleve mine drømme …
  • Jeg er taknemmelig for de små ting i livet, og de store ting som vil følge!

Til alle jer der beriger min verden – alle jer som jeg møder på min vej, måske flygtigt, måske som livslange venskaber .. TAK fordi du giver dig tid

En lille video med stof til eftertanke

Gratitude unlocks the fullness of life. It turns what we have into enough, and more. It turns denial into acceptance, chaos to order, confusion to clarity. It can turn a meal into a feast, a house into a home, a stranger into a friend. Gratitude makes sense of our past, brings peace for today, and creates a vision for tomorrow. Melody Beattie

{ 2 kommentarer }

Kenneth WedMore Lund June 15, 2010 at 18:52

Det er i hvert fald en måde at tænke på, som let avler flere positive ting🙂

Sikke god du er til at få dine tanker på “papir” !

Reply

Kim Malchau June 16, 2010 at 06:34

Det er rigtigt fint, at du altid har nogle helt konkrete eksempler med i dine indlæg.

Da jeg selv skrev om at være taknemmelig hver dag (http://kim.malchau.dk/2010/06/vaer-taknemmelig-hver-dag/) var det uden de konkrete eksempler.